csütörtök, december 31

Boldog Új Évet!!

Boldog új évet kívánok minden ismerősömnek. A Kettlebell-eseknek üzenem hogy a 4.-ei hét elég zúzós lesz, szóval ha fizikailag nem is de agyilag azért úgy álljatok oda hogy adunk az érzésnek:) BUUUUÉÉKKKK!!!!!!!!!!!!!

szerda, december 23

Bolldog karácsonyt!

Kedves Hódmezővásárhelyi Kettlebell tagok. Több dolgot is szeretnék közzétenni mostani írásomban. Először is. Január 4.-én kezdődik meg az utolsó hetünk együtt mint kezdő csoporttal. Utána aki akar az csatlakozik és folytatjuk haladóként együtt.(erre az esetre is találtam már ki kedvezményeket). Nagyon szeretném hogy mindenki ott legyen azon a héten. Azok is akik elkezdték, de nem fejezték be. Utolsó nagy megmérettetésünk lesz az a hét és adunk az érzésnek rendesen. Persze nem áll meg az élet utána, de azért na......Mégiscsak vége valaminek és kezdődik valami. Sokat tanultam tőletek az edzések közben az RKC rendszerről és magáról a tanítási folyamatról is. Teljes bizonyossággal hiszem hogy ha nem hagyjátok elenyészni a dolgokat amiket együtt tanultunk és keményen edzetek tovább akkor sok örömötök lesz a Kettlebell eszközben és edzésben. Mindenkinek Boldog Karácsonyt és ne egyetek túl sok sütit.Power to you!!

kedd, december 22

No comment

ÚJ CSOPORT JANUÁR 11!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haladó(profi) csoport

Kedves lassan haladók /profik mivel szorít az idő és az új csoportokat is valahogy intéznem kell, ezért eddig úgy néz ki hogy a haladó edzések KEDD, CSÜTÖRTÖK 16:30- 17:30-ig lesznek. Ez nem 100% és az sem biztos hogy később nem változhat meg, de muszáj volt valamit lépnem, mint mondtam szorít az idő. Úgy gondolom hogy ezt az időpontot később át tudjuk szervezni és tudunk is mellé felvenni még edzést. De ehhez tényleg látnom kell hogy lenne igény a haladó edzésekre. Eddig kb. 3-an jeleztétek hogy jönnétek rá. Várom még a jelzéseket.........Power to you!!

hétfő, december 21

Heti edzésterv

Többen kértétek hogy tegyek fel a héten valami edzésterv félét mivel ezen a héten nincs edzés.Csak néhány alap dolgot teszek fel, nyugodtan tegyél hozzá hogy ha akarsz.:)

Hétfő


Egy kis snatch. Állítsd be az órád és nézd meg hogy mennyi idő alatt megy le 100 db snatch. Vagy a másik lehetőség hogy mérd le hogy mennyi ismétlést csinálsz meg 5 perc alatt. Ha maradt még időd de a 100 snatch már megvolt akkor ne habozz csinálj még annyit amennyi az idődből kifutja. Pihenj kereken 5 percet.
Csinálj 100 db snatch-et újra de ezt már idő nélkül és úgy hogy amikor fent van a belled a fejed fölött akkor nem leengeded a lábad közé hanem lassan leengeded Clean helyzetbe és onnan indítod a következő snatch-et.
Végül próbálj 04:30 mp-ig egyfolytában fekvőtámasz hídtartásban megállni(karok, lábak váltva emelkedjenek)

Kedd

Egy kis katonai nyomás és a clean. 40 mp munkaidő és 25 mp pihenőidő felbontásban 14 kör a következőkből.:- Egy kör bal kéz-egy kör jobb kéz. Egy clean-egy katonai nyomás-egy clean -egy katonai nyomás-egy clean....................stb
Ha kész vagy feküdj le a hátadra és csinálj oldalanként mindíg 5 nyomást abból a gyakorlatból ami úgy néz ki hogy beengeded a hátad mögé fenntről a súllyod. A lábad átrakva a másik lábadon. Stabilan fekszel. Csak a súllyod megy be a hátad mögé, ameddig engedi a lapockádnál lévő ,,izom".
Végül csinálj 5x 1 perc magas híd tartást úgy hogy a feneked magasra emeled. Közte mindíg 1 perc pihenő.

Csütörtök


Egy kis török felállás. Csináld a török felállást addig amíg el nem jutsz az 5 -5 ismétléshez oldalanként. Utánna újra lefelé egy ismétlésig. Nagyon vigyázz és figyelj hogy szabályosak legyenek. De mégjobban figyelj hogy ne ejtsd a fejedre.

Péntek

Swing....... Ütős swinggel indíts. 12 kör kivitelben, 20 mp munka, 20 mp pihenés. Jól húzd hátra a bellt és a mellkasod nyomd ki mindíg.
Utánna legyen 14 kör kétkezes swing. Ugyancsak 20 mp on, 20 mp off kivitelben.
Végül csinálj 5x50 db ablaktörlőt a földön.


Szombat(vagy vasárnap )

Egy kis guggolás. Gobblet guggolásból csinálj 10x10 db-ot.
Utánna csinálj gobblet tartásban 5x5 kitörést előre bal és jobb lábbal.
Végül Ülj le és vedd magad elé a Bellt. Balra jobbra húzva magad mellett csinálj hasprést 20 mp-ig.És ezt 5x

Jó szórakozást a hétre. Raktam fel egy 300 Kettlebell youtubos videó linket. Azt is beiktathatod ha van kedved..:) Power To You!!

szerda, december 16

Nagyon fontos!!

Minden most kettlebell edzésre járó csoporttagnak szól a kérdés. Mit szeretnél? A jövőben megalakuló haladó csoportnak heti 2 vagy heti 3 edzés legyen egy héten? Mit szeretnél? Kedd-csütörtök 16:30-17:30-ig, vagy Hétfő-szerda 18:30-19:30-ig? Ha úgy dönt a többség akkor lesz még egy harmadik időpont is. Kérem a válaszokat............

Only TGU


Ma kizárólag török felállást fogunk csinálni. Tehát ha egy olyan látogató vagy a blog oldalon aki kettlebell edzésekre jár hétfő-kedd-szerda-csütörtök napokon a Szent István téri álltalános suli tornatermébe akkor most szerencséd van és van időd ,,felkészülni". Általában soha nem árulom el hogy mit fogunk csinálni edzésen és akár hiszed akár nem van olyan is hogy az utolsó pillanatban változtatom meg az eredeti tervet is. Esténként átgondolom hogy mit fogunk csinálni aztán az utolsó pillanatban mégis más lesz belőle. Na de most ma ha időben olvasod a blogot akkor tudhatod hogy ma csakis kizárólag TGU lesz. Előtte lesz egy kis szélmalom de csak módjával. Amikor azt írom hogy csak török felállás lesz akkor ne is vedd figyelembe azt a szót hogy ,,csak". Aki csinált már török felállást azt tudja hogy nagyon technikás és igen komoly erőnléti gyakorlat. És tényleg belegondolva: egész órán csak felállunk és lefekszünk a földre/ről a fejünk felett egy igen komoly sulyal. Közben egyáltalán nem mindegy hogy hogyan áll a térdünk/csípőnk/ könyökünk/vállunk/lábfejünk/fejünk/csuklónk/farizmok hogy feszülnek, és még folytathatnám. Nyugodtan hozz magaddal térdvédőt, könyökvédőt ha úgy gondolod hogy szükséged lehet rá. És természetesen ma sem maradnak a 20-as és 24-es súlyok a helyükön. Őket is használni fogjuk. És hogy miből fog állni az edzés? Pontosan hány ismétlés lesz és mennyi körön keresztül? Na de azért te sem gondolod komolyan hogy mindent elárulok.............:):)POWER TO YOU!!!!!!!

kedd, december 15

Egy kis erőgyakorlat mára

Ma a fókuszban az erőgyakorlatok lesznek.................Este írok róla, ha maradt energia tőle...:)

vasárnap, december 13

kedd, december 8

Akcióóóóóóóóó

Figyelem!!Figyelem!!Ha most rendelsz nálam súlyt akkor a lista ártól jóval nagyobb kedvezménnyel veheted át tőlem.........Karácsonyi kedvezmény!!!

hétfő, december 7

Guggolás........

Ma elkezdtük a goblet guggolást. Nagyon kemény gyakorlat már magában is guggolni, de ha egy súly van a mellkasod előtt akkor még nehezebb minden. Nagyon feszül a deréktáji izmok alsó szakasza és vigyázni is kell nagyon hogy jól álljon a hát.
Ma a következőt csinálta a csoport.
  1. Kezdtünk egy kis bemelegítéssel ami főleg a lábra irányult. (de azért természetesen a többi testrész is kapott belőle)
  2. Utána elkezdtük gyakorolni a gobletet. Először csak súly nélkül, majd bellel is.3 vagy 5 ismétléseket csináltunk.A legfontosabb dolgokra helyeztük a hangsúlyt, minthogy hogyan áll a térd, a hát, a lábfejek.
  3. A terheléses időszakban csináltunk 12 kör goblet squat-ot. Körönként álltalában 6 ismétléssel.30 mp on 25 mp off kivitelben.Igen kemény volt....
  4. Utánna csakhogy még mindig kapja a láb a neki kijáró terhelést lett 12 kör kétkezes swing. Körönként álltalában 14 ismétlés. 20 mp on , 20 mp off kivitelben. Végre elkezdtem használni újra a 28-kg-os bellemet. A sérülésem óta nem nagyon volt a kezemben.
  5. A végén csináltunk egy nyújtást ami most szerintem kifejezetten nagyon jól esett mindenkinek.
  6. Az edzés idő kb összesen 1 óra 17 perc volt mindennel egybevéve.
Nem írtam még róla de van még egy kisebb csapat akikkel edzünk. Ők a szegedi Kyokushin Karate Kai tagjai. Nemsokkára róluk is teszek fel egy két érdekességet(képet).

csütörtök, december 3

Presses hét

Nos ez a hét a nyomások jegyében telt. Sok katonai nyomás volt a héten és úgy tűnik hogy elég szépen tanultak a srácok. Bár mintha lennének emberek akik eltüntek......Ejnye ezt még megbeszéljük ám!!Mivel a Military Pressek elég jól sikerültek a héten ezért úgy döntöttem hogy jövő héten áttérünk az egyik utolsó alapgyakorlatra a Squat-ra, azaz guggolásra. Nagyon fincsi kis gyakorlatról van szó és szerintem hamar belopja majd az emberek szívébe magát a gobblet squat. Ezen a héten a nyomásokat snatch-ekkel kombináltuk. És látom hogy kezd már végre egy két tenyér ,,megedződni":) A jövő hétre gondolva pihenjetek majd sokat és egyetek rendesen. Sok zöldség, gyümölcs, fehér hús, és némi szénhidrát. Majd egyszer írok egy kis esszét a táplálkozás részéről is. Vannak elég hatásos trükkök az étkezésben amik nem is annyira fájdalmasak. Ha van táplálékkiegészítőd akkor használd okosan. Természetesen ne tőle várd hogy izmosabb-erősebb legyél. Kaja-edzés-pihenés!!Na elmentem enni.................:)Power to you!!
U.i: Ja igen most jut még eszembe. Az eddigi felmérés alapján amit a csoportokkal végeztem úgy tűnik hogy ez az utolsó hónap úgy fog véget érni hogy átcsúszunk a Januárba egy héttel, mert nem lesz a karácsony és szilveszter között edzés. Bár az is lehet hogy még akkor is beiktatok egy pár napot a sok kaja ledolgoztatására. Na majd meglátjuk. Ha van valami hozzászólásotok vagy észrevételetek bármivel kapcsolatban akkor írjatok bátran!!!