hétfő, február 8

Snatch edzés

Ma volt az első nap amikor a kezdők megismerkedtek az edzéseik során a szakítás, továbbiakban snatch gyakorlattal. Először egykezes swingek és fél snatchek kerültek kiosztásra és az ostorcsapás gyakorlatot gyakorolgattuk. Nos milyen is egy első snatch edzés. Fáj az alkar csontos része az odacsapódó belltől? Vállmobilitás túl nagy vagy túl kicsi? Csípő nem dolgozik( helytelen swingelés és TGU )? Csukló fáj?(rossz tartás) Térd megvan erőltetve? (túlzott guggolás-rossz swing)? Ó és még mennyi minden. Elő is jöttek szépen ezek a dolgok edzésen. Egyébként nagyon örülök hogy néha egy egy haladó is eljön a kezdők edzésére mert így legalább ébresztőként szolgál ez számukra hogy mire figyeljenek fokozottan. Volt olyan is aki szemében riadt fájdalommal mondta hogy a válla, az alkarja telljesen bedurrant és ezt ne........
Nos igyekeztem az edzés végére viszonylag elfogadható állapotba hozni a snatcheket és a végén megtettem azt amiért egy két instruktor kolléga már döfné is belém a lándzsát.
Még pedig SNATCH TESZT 5 PERC.
Tettem több dolog miatt is. Egyrészt mert valamivel fel kellett mérnem hogy nagyából hol állnak kitartás szintjén. Másrészt mert látni akartam hogy így ebben az állapotban rossz snatchekkel mekkora a telljesítményük. És mekkora lesz amikor már szépen snatchelnek. Mert ugye ha mondjuk gyakorlunk gyakorlunk gyakorlunk és 2 vagy 3 hét mulva újra megcsináljuk és sokkal jobb lesz akkor ugye nem fogjuk azt gondolni hogy csak az erőnövekedés miatt lesz?Még szép!
És tudom hogy a snatch teszt csak egy kis csepp a tengerben de én szivesen foglalkozok ezzel a kis cseppel. Nemsokkára vo2max és satöbbi nyalánkságok.
Amúgy én is megcsináltam a tesztet. Felkaptam a 24-es bellem és szakítottam 100-at.Az eddigi legjobbam 115 és szeretnék nemsokkára 120-at csinálni.
Hamarosan felteszem a kezdők eredményeit.
Amúgy Power To You!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése