csütörtök, március 18

Visszatérés

Nos a mai bejegyzés címe nem véletlenül az hogy visszatérés. December elején volt egy vállsérülésem ami érintette a jobb vállam rotátor köpenyét és a bicepsz inszalagját is. Ennek hatására részlegesen szakadt a rotátor köpenyem és a szalag húzódás miatt gyulladás jött létre.Egy nagyon figyelmetlen és meggondolatlan TGU következménye volt ez a sérülés amit teljes joggal megérdemeltem.

Azóta eltelt több mint 3 hónap és végigjártam az egészségügy által nyújtott procedúrákat. Néhol zsebbenyúlós volt a dolog de igazából nem ez a lényeg.

Kipróbáltam rengeteg kenőcsöt és a természetes szereket részesítettem előnyben. A sérülés mindig egy olyan trauma egy sportoló életében amit nehezen dolgoz fel.Igazából nagyon nehéz megtalálni azt a pillanatot amikor már azt lehet mondani hogy lassan el lehet kezdeni edzeni.

Én 1 hónapot pihentem .................pedig többet kellett volna.

Egy hónap után úgy álltam neki edzeni hogy a fájdalom még igen nagyon mértékben ott volt a vállamban.........edzés után.....
Azért írtam utána hogy edzés után mert edzés közben nem igazán éreztem a bemelegedés miatt.De amint megpihent az izomzat estére /reggelre máris újult erővel érkezett a vállfájdalmam.(pláne rotáró mozgásokra)

Egyik vesszőparipám volt hogy nem nagyon akartam gyógyszert szedni rá. Inkább természetes gyulladáscsökkentőkkel igyekeztem gyógyulni. DEEEE rá kellett jönnöm hogy van a sérüléseknek olyan fajtája (lehet hogy a legtöbb) aminek a gyógyulásához kihagyhatatlan a gyógyszeres kezelés)

Másfél héttel ezelőtt felírtak egy újabb gyulladáscsökkentő gyógyszert (MeloxEP) És tapaszokkal is elkezdtem bombázni a vállam.Napok alatt annyit javult a vállam mozgása mint hónapok alatt.
És még nincs vége, most jön a többi.

Rendeltem egy Indian Club nevű funkcionális eszközt amivel elkezdtem rehabilitálni a vállam.
Igazából 4 gyakorlatot szoktam végrehajtani. Minden gyakorlat 2 percig tart, és ezekből 3-at.
És csodák csodája mégjobb lett a vállam.Most már teljes erőből meg tudom feszíteni és bátran merek katonai nyomásokat csinálni akár 28 kg-os bellel is, pörgős iramban.
Snatch tesztek és Kettlebell 300 gyakorlat után sincs már fájdalom érzet és ez nagyon nagyon felemelő érzés.

Felirtak nekem a mai nap folyamán még egy 15 alkalmas galván áram kezelést is ami még tovább gyógyíthatná a sérült szöveteket( ha egyáltalán még kell gyógyulniuk)Azt válaszoltam a nőnek hogy ha Ápr. 6.-ig lesz még bármilyen mértékű fájdalmam akkor elmegyek. De úgy érzem lassan révbe érek és nem lesz szükség a kezelésre.

A tanulság viszont az (amit már Varga Tamás barátommal is megállapítottunk) hogy ha bármilyen traumát szenved el a tested akkor légy vele nagyon türelmes és próbáld kivárni azt a pillanatot amikor újra megragadhatod a vasat. Nem könnyű kivárni a gyógyulást de vannak dolgok amiket sajnos nem lehet kikerülni.

Végezetül a mai edzés gyorsan:

- bemelegítés kis sullyal

Kettlebell 300

- 25 lebegő ülés
- 50 snatch
- 25 fekvőtámasz
-50 swing
-50 Burpiee
-50Push Press
-50 Montain Climbers

Mindez 11:30 alatt ami eddigi rekordom 24 kg-os bellel.
A végére még csináltunk 100 db deadliftet 10-esével.Én a 40 kg-os bellemmel.
De meg kell említenem hogy a többiek ideje is igen szép lett ami fejlődést jelent a telljesítményekben.
Power TO YOU!!!

2 megjegyzés:

  1. Juj :(
    Remélem, hogy vagy sikerült már teljesen rendbejönni, vagy pillanatokon belül megtörténik!
    Ezt az orvosos averziót megértem, én is kerülöm az orvoshozjárást, amíg lehet, meg még azon túl is egy kicsit. De van, hogy nem lehet megúszni. Hát ez ilyen volt ezexerint.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Juci a jókivánságokat és neked is hasonló jókat kívánok. Igyekszem mindig kommentelni az oldaladra , de rá kell jönnöm mindig hogy még nem regisztráltam az indapasson és így mindíg elmarad. Amúgy sok sikert a csoport/jaid-hoz és POWER TO YOU!!

    VálaszTörlés