szombat, július 16

Military Press es a gerincserv

Ma koran kelltem es egesz sok dolgom volt. Majdnem el is maradt az edzes, de siettem es megcsinaltam megis.Bar azt hozza kell tennem hogy a sietseg nem mindig jo tanacsado es erezttem egy ket gyakorlat kozben hogy ovatosabbnak kellene lennem.

Ma Kettlebell volt megint.

Eloszor is megcsinaltam egy 5 perces snatch tesztet. Mara 95 ismetlest kellett vegrehajtani az 5 perc alatt. Megcsinaltam. Maradt meg egy kis idom, de nem mondanam hogy olyan sok:)

Utanna a mai nap fo feladata kovetkezett, amit szerintem rossz napra tettem mert nehez sullyal valo katonai nyomas kovetkezett es a snatch utan nem erezttem azt az erot amit erezni kellett volna.

Military Press egykezes sullyal : 30 kg Egykezes sully - 4 x 4/4 ismetles+ 24 kg KB 4 x 4/4 ismetles.

Videot is csinaltam, de sajnos pont az nem latszik aminek kellene.Egyebkent az egykezes sullyal sokkal nehezebb csinalni a nyomasokat mint Bellel. Koncentralni kell hogy ne libikokazzon a sully es a feszitesre is jobban oda kell figyelni mert az egykezes 30 kg-os sully igencsak nyomja lefele az embert. Ugy gondolom hogy egy 30 kg-os Bellel biztonsagosabb es hatekonyabb lenne a gyakorlas.MIERT NINCS ITT NAGYOBB SULLYOM!!!!AAAAAAA!!!!!!!!!!!!!Miutan megcsinaltam a nagyobb sullyal a nyomasokat, felvettem a 24 kg-at es azzal folytattam de az olyan konnyunek bizonyult mintha 16 kg lenne. :)

Csodalatos dolog egyebkent hogy edzhetek.Csodalatos maga az emberi test. Egy par eve kialakult nalam egy porckorong serv, mielott meg megismerkedtem volna a Kettlebellel.
Aki nem tudna ez azt jelenti hogy a csigolyak kozti zseles anyag a csigolyak osszenyomodasa miatt kiszakad, kiboltosul es nyomja a gerinc mellett futo idegekszalakat.

Miutan felepultem a zsibbadt betegsegbol, azt mondta a doki hogy vigyazzak es felejtsem el a sullyemelest. Nehezen fogadtam el es szomoru voltam. De aztan megismerkedtem a Kettlebellel.
Beleszerelmesedtem. Es tunetmentes lettem. Vegul oktato lettem.
Mostanaban erzem hogy az elkopott csigolyak reggelente es napkozben egymasnak nyomodnak. Ez nem a Bell miatt van termeszetesen hanem a regen konditeremben eltoltott idok miatt. Iszonyu nagy sullyokat nyomtam(legalabbis szamomra) fej folott es nem figyeltem, nem tudtam hogy mi is az hogy gerinc merevito lancizmok.
Illetve pontosabban kifejezve szartam ra. Igy a csigolyak szep lassan osszenyomodtak es kinyomtak a koztuk levo zseles anyagot ami biztositja hogy meglegyen a lengescsillapitasom.
Azota nagyon sok mindent tanultam. Nem csak azert mert edzo lettem(lehettem).
Egyebkent 2008 dec ota nem kondiztam(gyurtam). Itt kintt Afganban minden nap egy konditeremben edzek es olyan dolgokat latok amik miatt nagyon faj a szivem. Latom ahogy az emberek az egeszseges gerincuket taccsra vagjak.
Elvileg az en dolgom az hogy segitsek, de nem mindenki engedi ezt meg.Sokan csak azt hiszik hogy itt egy ujjabb alak aki mar megint jobban tud mindent.Szoval inkabb rahagyom. De akkor is zavar!!!!
Nem tudom hogy a Bell meddig teszi lehetove szamomra hogy olyan kemenyen edzek ahogy most teszem, de igy is sokat koszonhetek neki. Mindenesetre otthon atvilagittatom ujra a csigolyak kozotti reszt hogy pillanatnyi kepet kaphassak az allapotomrol.
Az hogy tunetmentesen edzhetek szamomra egy csoda. Csoda hogy az emberi test mennyire regenerativ es milyen csodalatos a mukodese. Amit mi kepesek vagyunk elbaszni nem odafigyelessel azt o az utolso masodpercig vedeni akarja.Es sok esetben meg is vedi.
Nos szoval kedves idegen ha eljossz hozzam egy edzesre es megkerdezed hogy ez a Bell vagy micsoda nekem is jo?? Akkor en felteszem neked a kerdest: Ha nekem jo, akkor mit gondolsz neked????

Power To You azoknak akik meg csak most ismerkednek a Bellell:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése